lördag, september 08, 2007

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Lotten att visa porslin jag använder till vardags och fest. Eftersom jag fortfarande är kameralös (den kommer nog på måndag eller tisdag) får ni hålla till godo med gamla bilder. Vi har inget direkt festporslin utan vitt basporslin från Rörstrand får funka till det mesta precis som tallriken med blad. Den kommer från Hemtex och används alltså lite då och då. Fatet med det välkända Mon Amie-mönstret kommer fram när det är fint kalas på gång och Marimekkomuggarna används till både kallt och varmt.

Lunch IMG_7412 Samovaari Köksskåp

Foto: Mönstermonstret

Jag utmanar Secoondhansister och Krakolina

5 Comments:

Lotten said...

Oj vad mycket fint porslin du har! Mon ami är ju bara såå fint! Gillar muggarna från Marimekko oxå ;-)

Anonym said...

Det gör ju inget att det är gamla bilder - du har ju bara fina bilder att visa upp vare sig de är gamla eller färska!
Blir lite avis på allt fint porslin du har, du har verkligen känsla för sköna mönster!

essko said...

den där grönbladiga tallriken har jag sett förut, den är verkligen himla trevlig! Har också lite porslin på min blogg...*s*

Ser fram emot att du får tillbax kameran, alltid lika spännande när du lagt upp nya bilder!

Anonym said...

Oj, vilken underbar Mon Ami-skål, den har jag aldrig sett förut!

Karolina said...

glömde visst skriva det här, men nu har jag avklarat utmaningen:P