onsdag, juli 09, 2008

Vitt, vitt, vitt

I fredags retirerade jag, lillknodden och hunden till svärföräldrarna i Västergötland. Maken fick stanna hemma och måla tak med en färg som sannerligen stinker. Tydligen måste en sådan färg användas om man inte vet vad det målats med innan. Nu har vi kommit hem och det är vitt, vitt så otroligt vitt överallt. Det ska målas en gång till i övre hallen och lite smågrejer här och där sedan är vardagsrum, matrum, hall, trapphus och vårt sovrum klara. Det är en befrielse att slippa det mintgröna och lila. Nu funderar vi på golv till hallen och hur det går att inreda en kaoszon såsom hallen lätt blir på bästa sätt.

Jag gillar på alla sätt färg och mönster som ni vet men det här är som maken sa, en första hjälpenåtgärd. Vi vill kunna bo och leva i huset så snart som möjligt och ingen av oss är intresserad av något flashigt, trendigt boende utan mer ute efter ett levnadsvänligt och charmigt hem, fritt fram för leksaker och hundar...

IMG_5145

Foto: Mönstermonstret

1 Comment:

Anonym said...

Hej! Vad härligt att få inreda ett hus och det är smart att börja med vitt, då kan man ändra så småning om ifall att man vill det. Och så har man en bra bas!
Ibland får jag känslan av att du bor i närheten av Borensberg, kan det vara så tro. Du pratade om en loppis där, är den bra? Jag var på en loppis i Fornåsa här om dagen, men den var sådär. Nu är jag på jakt efter någon bättre och Borensberg är inte såå långt bort. Jag bor i Askersund. Motala Återvinning är det bästa second hand jag vet. De har allt och till väldigt bra priser! Har du varit där? (om du nu ens bor i Östergötland.) Oj, vad mycket jag skrev. Ha en bra dag i det nya huset och lycka till med golvval! /Maria