tisdag, november 24, 2009

Bloggklassiker

Miss Katka utmanar de som vill att visa sina bloggklassiker. Jag tycker det här är ett rätt kul fenomen att alla har "samma typ av annorlunda saker". Vissa grejer tröttnar jag på efter ett tag eftersom "alla" har dem i alla fall då i bloggvärlden. I verklighetens vardag är jag den enda i bekantskapskretsen som har exempelvis en bumling eller ögonkakaoplansch. Så, här kommer några bloggklassiker:

Bumling

Bumlingen såklart... en, två, tre stycken finns härhemma.

IMG_6587

Den lilla pinnsoffan som är tänkt att målas i någon rolig färg, exempelvis svart, turkost eller kanske gult.

E:s vagn

Den retro dockvagnen, inte helt ovanlig i bloggosfären.

Köket

Ögonen...

och till slut, den virkade mormorsfilten! En riktig klassiker tycker jag nog!

Mönster

Här hemma finns dessutom en bokstavskudde, retro tyger, loppisporslin, jordglob, stringhylla...

Däremot finns det inga vimplar eller babushkor :)

14 Comments:

Katarina said...

Cacao ögonen har jag glömt fast då har jag ju inte den. Men retro dockvagn och mormorsrutor finns här hemma också, har jag visst förträngt. Vad har jag dragit igång egentligen?

ingen fara på taket said...

Jag har inte tagit tag i den utmaningen eftersom jag inte gjort klart den förra "8 bilder" men mina bilder skulle vara detsamma som dina i princip. Bumling, ögonen, filten ja allt typ. Intressant fenomen det där.

mamamekko said...

Har ingen pinnsoffa, men annars prickade jag nog in alla andra :) Ja det smittar i bloggosfären, men som sagt i min bekantkspaskrets finns typ inga av dessa grejer heller.

Lotten said...

Mormorsfilten ja... hur kunde jag missa den? DEt har ju jag med ;-) Visst är det ett underligt fenomen egentligen...? Men som du säger så är jag med ensam i bekantskapskretsen om mina saker.... det är bara i bloggvärlden som jag är lika enkelspårig ;-)
Fin pinnsoffa du har förresten!

Världen enligt J. said...

*Haha*

Det här är ju ett ämne som jag gillar! Jag har dock mest skrivit om det, men nu är det nog dags att köra en bildvariant av det.

Även här finns Bumling, retrovagn och mormorsfiltar. Och jag tror att jag ska kunna komma på några fler...

ellinor said...

Mycket komiskt!
Det är så man kan spy på likriktigheten i ovanligheten. Men oftast är det rätt underhållande. När jag går på loppis tänker jag jämt "Den hade fingerspizt köpt" "Den hade underbaraclara köpt" Så köper man (jag) ibland bara för att vara lite inne. Status.
Fast en stinghylla har jag inte kommit över än...

ellinor said...

IBLAND! Så köper man IBLAND för att vara lite inne. Oftast blir man ju överlycklig för att det är så fiiiiint att man bara inte kan motstå :D

Nilla said...

Jag har också tänkt som du. Vissa saker blir väldigt populära bland inredningsbloggarna. Kul! Jag har ingenting av det du visar. Saker jag har som jag tror räknas är Vipp-soptunna och tvålpump och rostiga plåtbokstäver och en svart Ballograf desk set "bank"-penna och säkert mera som jag inte kommer på nu. Ha det bra.

Ylva said...

ja det är helt fascinerande det där, precis som du säger "samma annorlunda saker"
jag har inte bloggat så länge så jag nöjer mig med vimplar och en önskan om att göra en fin pryllåda. När jag tänker efter har jag visst jordglob, stringhylla och kanske en del annat också...

Anna said...

Råkade ramla in hos dig via Saravillfara. Superfin tapet bakom pinnsoffan! Var kommer den ifrån?

Anette {foreldremanualen} said...

Så vittig det du skriver her, jeg har det på akkurat samme måte!

Det er mange ting jeg ønsker meg, men så tenker jeg at "alle" har de. Da tenker jeg selvsagt på alle de bloggen jeg leser, og ikke på mine venner i "real life".. ;-)

Et eksempel på en ting jeg har er Stringhyllen som er kjempepopulær i Sverige, men ikke så veldig mange har her i Norge. :-)

Men hvis jeg kommer hjem til noen som har vimpler, stringhylle, bumling og tallerkenhylle med bøker - da vet jeg at de leser blogger! :-D

Linda said...

Hittade hit genom finfint och fick mig ett skratt av detta inlägg.
Träffsäkert:)

HomeRiver said...

Du har så rätt :-) Här är "min" dockvagn: http://homeriver.blogg.se/2009/july/vagn-fran-70-talet.html

Gila said...

Åh, en sån vagn hade jag när jag var liten. Finns nog kvar hos mor och far.