lördag, januari 23, 2010

Kökspall

För att nå högst upp i köksskåpen behöver jag en pall. Just en sådan här har varit målet rätt länge eftersom farmor hade en blå i sitt kök. Där satt jag ofta och tittade på när hon bakade eller lagade mat. Dock brukar det stå "ej till salu" på de jag hittat på loppisar och second hand. Men, den som söker finner och innan jul hittade jag en som dessutom var i helt ok skick. Här syns även tapeten och det rutiga linoleumgolvet som är väldigt behagligt att gå på. Dock fattas den klassiska sista listen :)

 

Foto: Mönstermonstret

4 Comments:

ellinor said...

Åh, Malin den är alldeles underbar - så SJUKT SNYGGT!!
Jag är på spaning efter just precis en sådan pall, men de finns ju INGENSTANNS till försäljning.
Assnyggt golv också. Och tapet :)

ingen fara på taket said...

Fin pall. Den sista listen fixade vi idag efter mycket om och men.

Ylva said...

Stort grattis på er hoppas ni mår bra!

Den där pallen är ju superfin, jag såg just en i helgen med "ej till salu"-lapp. Skit också.

Anna said...

Uh, jag såg en hamna i containern på återvinningen, innan jag hann på den. Grr. Dock har jag redan en, men skabbstatusen på den är hög.