torsdag, september 21, 2006

Allsköns blandning

När jag skummar igenom det som hittills kommit med i bloggen över saker som finns här hemma och saker som hamnat på önskelistan, blir jag nästan skraj :-) Vilken blandning! Färger, former och mönster utan någon direkt tanke bakom, förutom att det här tycker jag om!

Tänk att få komma till sitt eget hem som en förstagångsbesökare undra vad man skulle tycka då. Fult, rörigt, trist, opersonligt? Hemtrevligt, snyggt, personligt eller ett hem vilket som helst? Jag trivs och känner att det är vårt hem och det är förstås huvudsaken. Saker hamnar inte hemma hos oss för att någon annan ska tycka det är snyggt, utan bara för vår egen skull. Men ändå, skulle vara spännande att får ringa på dörren till sig själv, det är så himla kul att komma hem till andra och se hur de har det!

Några bilder från köket får visa hur jag menar med blandning. Gammalt, nytt, "god design" och billigt "skräp". I köksskåpet är allt begagnat förutom korgar och de tidigare visade marimekkomuggarna. På den andra bilden är lampan begagnad, ljusslyktorna från Ittala och gardinkappan en vepa som inte är färdigsydd än (trots att jag fick en symaskini julklapp) I bakgrunden skymtar billigt, gammaldags och inramat reklamkort som för övrigt är snett och varit sen flytten :-)

Köksskåp Kökslampa

Foto: Mönstermonstret

0 Comments: