tisdag, april 24, 2007

Härvor

Idag shoppades inte bara gardiner utan även vackert garn. Tanken är att det ska bli en liten bomullsfilt som passar i vagnen till sommaren . Jag kan sticka räta och aviga men inte mer avancerat än så och fick god hjälp i affären. De är jättegulliga damerna som jobbar där.

Högteknologin har inte nått till butiken ännu så det går inte att betala med kort. Däremot det går bra att få med sig grejerna ändå och komma förbi med kvittot när det passar och betala eller sätta in pengar på deras konto när andra räkningar betalas. Det garn som inte går åt kan lämnas tillbaka.

Vid mitt köp skrevs ett kvitto förhand och medan jag var iväg för att hämta pengar hade de letat upp ett mönster för att skriva ner hur många maskor jag skulle lägga upp. Skulle några komplikationer tillstå under filtstickandet var det bara att komma in så skulle jag få hjälp...Service på hög nivå och det finns både ett och annat butiksbiträde som skulle behöva gå en kurs där.

Garn Garn

Foto: Mönstermonstret

4 Comments:

Anonym said...

Oho! Det är så garnaffärer ska vara! Vad jag fick lust att gå till Karlstads garnaffär och handla garn nu.. :)
(måste bara säga att jag gillar din toppbild, mucho snygg!)

Malin said...

Tack! Jag har gjort den alldeles själv...:)

Anonym said...

Vackert med blått och grönt tillsammans.

Malin said...

Visst är de fina...riktiga favvisar.