onsdag, augusti 13, 2008

Brrrruuuuuum

Lastbilar, vanliga bilar, gräsklippare, sopbilar, grävmaskiner, bussar... Allt med motorer är det bästa som finns enligt E just nu. Jag vet inte men det verkar som om det är medfött hos vissa. Far i familjen är inte alls intresserad och inte jag heller. Den lille dock, är helt frälst. Det brummas så saliven flyger dagarna i ända och leksaksbilarna är det allra, allra roligaste. Böcker är iofs också väldigt poppis men gissa vad de ska handla om?! Just det, titlarna lyder som följer; Nu åker vi, Fordon och Halvan kör bärgningsbil även om det finns både Alfons och djurböcker att välja på.

Jag tycker att det är väldigt kul med barnkläder och gillar att det dyker upp mer och mer på marknaden som inte är så uttalat "tjejigt" respektive "grabbigt". Färgglada kläder utan döskallar, blaffiga tryck, paljetter och glitter. Det är dock svårt att stå emot mönster med bilar eftersom sonen skiner upp som en sol, pekar, brummar och sedan sitter och drar i tröjan en stund när det är fina bilar på! Som tur är finns det då bilar i fina mönster och färger som gör båda mamma och son glada. Visst passar de också utmärkt på en tjej! Den här finfina tröjan kommer från Småfolk och jag har fyndat den splitt ny på Tradera.

IMG_5289

Foto: Mönstermonstret

2 Comments:

A said...

Bilar! Bilar! Bilar! Bilar!

Det brummas sällan här, men i övrigt är det väl likadant. Här får man väl kanske skylla lite på generna iofs. Jag var likadan...

Anonym said...

Ja men den bilden vart kanon skön ;) Har varit inne på din blogg några gånger innan, jätte fin :)