onsdag, januari 14, 2009

Nygammal säng

Efter visst bökande och letande står det nu en liten växasäng redo att ta sig an ytterligare en generation. Frågan är, måla eller inte måla? Funderar på solgul. Åsikter tack!

IMG_6391

Lite andra detaljer från från "the greenroom". Det är inte färdigt så därför ingen helhetsbild :) Kolla hur fint Johannas E passar in! Givetvis ska grabben ha en Bumling också, ett riktigt fynd från en second hand i närheten.

IMG_6394 IMG_6403 IMG_6406 IMG_6413 IMG_6411

Foto: Mönstermonstret

22 Comments:

Lotten said...

Vad fin säng! Den skulle bli underbar i solgult!

Kram Lotten

Agata said...

Inte måla! Inte måla! Den är ju jättefin som den är, mot det gröna! Superkanonsnyggt! Är det äkta teak?

Teres said...

Så galet läckra saker du har att visa upp i din blogg. Gillar den massvis och besöker den regelbundet, än fast jag varit dålig på att lämna spår efter mig.

Skulle vilja uppmärksamma din underbara blogg genom att ge dej en award eller rättare sagt två. Klicka vidare till min blogg så ser du:)

Anonym said...

Tittade in

Anette {foreldremanualen} said...

Jeg stemmer for å ikke male! ;-)
Ha en flott dag!

Kajsa Bergman Fällén said...

Har samma dilemma med min lilla tjejs säng. Den är vackert målad men i rätt skabbigt skick. Har haft den i tio år snart och fortfarande inte bestämt mig :D.

Här är den:
http://mamma2punkt0.blogspot.com/2008/12/bombnedslag.html

Fast din nygamla säng är jättefin som den är tycker jag (det är nog min också :)).

Anonym said...

Den där skulle jag nog inte måla, fast solgult är ju otroligt snyggt. Ni får väl känna in ett tag.

Bokstaven verkar ju trivas väldigt bra där bland alla fina tyger.

sara said...

Håller nog också på att vänta med sängmålning... den är jättefin mot det gröna!

Anonym said...

Så fin som den är, inte måla. :)

I Veras hus said...

Den är verkligen fin som den är(är den i teak skulle jag inte måla tror jag), annars skulle nog solgul bli klockren! Eftersom du har så fina färger i rummet i övrigt så bryter sängen ändå av snyggt i sin egen träfärg s a s.
Jag har en likadan(som tyvärr är urvuxen nu)som jag målat vit.Den var dock äckligt blå när jag köpte den.

Anonym said...

Inte måla det minsta. Man det är ju bara min åsikt.

Ska bli intressant att se hur det slutar...

Malin said...

OK, det är nästan 50/50 på måla eller inte :) Sängen är inte i teak och itne heller i massivt trä, ingen kvalitetspjäs direkt. Därför tycker jag det är helt ok att måla om det nu blir så. Med tanke på hur bra mina projekt slutar skulle jag nog tippa på att den inte blir målad... eller kanske... Tack för era åikter och kommentarer.

Teres, tack för awarden, bockar bugar och känner mig ytterst smickrad! :-)

Anonym said...

då tippar jag kanske över skalan till inte måla. är mkt förtjust i den där träfärgen och håller med de andra att den är så fin mot allt det gröna. vad är en bumling förresten? stolen? lampan?

Anonym said...

Måla eller inte måla, det är frågan.
Jag har oxå en växasäng i orginalutförande som jag först hade tänkt måla, men så lät jag bli. Det gör lite ont att, jag vet inte, jag vill använda ordet förstöra? Men nu går jag i målar funderingar igen. Vit, och så någon retrotapet på gavlarna kanske.

Anonym said...

Attans vilka tjusiga gröna stjärnor. Vart har du hittat dom?

Anonym said...

Inte måla! Den ser jättefin ut, och passar så bar in med resten. Men solgult låter fint. Kanske något annat kan ha den färgen?

Malin said...

Tant grön, stjärnorna köpte jag på IKEA förra julen.

Miri, Bumlingen är lampan, den heter faktist så :)

Carin said...

Oj, vad många fina grejer! Har precis hittat hit efter tips från en kompis. Jag älskar också mönter i alla varianter och här finns mkt inspiration att hämta.
/C

Julia said...

Sängen är fin som den är tycker jag...Måla stolen solgul i stället! Fin bumling..är den brun? Jag har en brun i mitt kök. Du har en fin blogg! /Julia

martina said...

Jag är tveksam till att måla, men gult låter ändå coolt! Jag gillar bokstäven ska absolut bli av närjag vet vem som tittar ut (gravid)

Anonym said...

Home mole removal can work well for those who have moles that bother them as long as the are not a typical
moles. Small and soft skin growths acquired on the skin are called skin tags.
This sounds drastic but as long as you pay due care and
attention when carrying the task out the removal
should happen without a hitch.

My homepage; http://skin-tag-removal-at-home-tips.webnode.com

Anonym said...

Her advice to avoid 'negative' people seemed like a good counter-example of an evil eye concept that I was accustomed to.

The word, all that is said and taught belongs to Him.

The meaning of "tajweed' is to make perfect or proficient.

Take a look at my weblog :: islamic resources and iranian cultural