tisdag, oktober 24, 2006

Abrupt uppvaknande

Jag jobbar kväll ikväll och brukar sega lite på morognen då. Idag kom jag i alla fall upp hyfsat och tur var väl det för klockan åtta ringde det på dörren. Hunden blir tokig och jag väldigt förvånad, likaså maken. Lägenheten är nedsläckt och hallen ett kaos med berg av skor och damtussar. Tvätt överallt och köket, ja herregud... jag var påklädd men håret på ända och den bättre hälften hade tandborsten i munnen. Hantverkare såklart. Han hade ringt men inte kommit fram och tänkte bara "titta förbi". Bara för att hantverkarsläktet går upp mitt i natten behöver inte alla andra göra det... :) I alla fall så har vi lite som behöver repareras på den lilla toaletten så nu ska det målas om. Målaren kommer förbi med färgprover i eftermiddag och det är kul. Måste bara städa lite först...

1 Comment:

Anonym said...

Tur att du åtminstonde var påklädd :)
Vad spännande med ny färg, du måste uppdatera sedan med vilken det blev!