måndag, november 13, 2006

Arbetsrummet

Jag har visat delar av hallen och köket, här kommer nu arbetsrummet. Till vänster om mitt skrivbord står ett likadant som tillhör maken. Hyllsystemet från Elfa går över hela väggen. Bordet, billigaste skräpet från IKEA är klätt med vaxduk "Lök" från 10-gruppen. Den gröna fondväggen målades i vintras och visionen var en riktigt gräsgrön. Det blev perfekt och färgen är väldigt vilsam.

IMG_7438

Mitt emot skrivborden står en gästsäng/soffa. Tyget på väggen kommer från Marimekko. Till höger syns att vi är hemma hos ett Mönstermonster :) Lapptäcket är secondhand, de svartvita kuddarna och den blommiga är från IKEA, de gröna från Ohlssons tyger här i stan.

IMG_7443 IMG_7445

Arbetsrummet har två stora fönster och eftersom temat är svart/vitt/grönt så är krukorna i svart och vitt. De stora krukorna kommer från IKEA, den svarta likaså. Den fina gallerkrukan är en för tillfället tom gallerkruka för orkidéer från Rörstrand och present från snälla svärmor. Glasskålen på fot kommer från en loppis. Den snygga svarta lampan kommer från MIO och har en kompis i det andra fönstret.

IMG_7441

Foto. Mönstermonstret

11 Comments:

Kattis said...

Jag gillade verkligen den gröna färgen som var vid arbetshörnan! Den ska jag ha i minnet när jag får ett störreboende!

Malin said...

Tackar! Färgen är från Beckers och färgnumret är S 3050-G30Y

Anonym said...

Vilket superfint inrett arbetsrum:)

petpap said...

Göm inte den sjuarmade Nordic Light - ljussstaken. Den är så vacker, framför allt med handgjorda långa ljus i.
/Peter

Anonym said...

Vad kul att få se lite mer bilder - förstod väl att det skulle vara gott om kreativa lösningar, och ordnat på ett smakfullt sätt. Vad fint ni har det, trivsamt!!

Anonym said...

Jamen du ser: det ser ju helt kanon ut med vaxduken!
Kanonbra Malin! Och praktiska råd fick jag också, guld värt!
TACK!!

an angel at my table said...

Hej, hittade hit via saravillfara. Vaxduken på bordet är kanon fin.

Malin said...

Glad att kunna hjälpa till Sara!
An angel, kul att du tittade in, välkommen tillbaka!

Anonym said...

Hittar också hit via Sara, men vilken tur man har och hamnar på en sådan härlig sida. Måste stämma in med resten och påpeka vilken fint arbetsrum!

Malin said...

Tack Evira, vad roligt att du hittade hit!

Anonym said...

Hej!

Jag bara undrar vad det är för ben du har till skrivbordet. Är nämligen på jakt efter ett på IKEA men hittar inga vettiga ben till. Väldigt snyggt gjort förresten.