tisdag, november 28, 2006

Oplanerad shopping

Igår gick jag ner till stans bästa inredningsbutik med lätt den trevligaste personalen för att införskaffa ett änglaspel från Plutoprodukter. Änglaspel är verkligen jul för mig och även om detta inte klingar så snurrar det vackert och kastar skuggor på väggen. Det fanns tre olika varianter att välja på, snöflingor, änglar och älgar(?). Bra så men de hade också rea på alla jultextilier. Massa fina tyger och helt plötsligt...en röd vaxduk från Marimekko. Vips blev det lite mer i påsen än vad som först var tänkt :) Varje gång jag går i ut i köket blir jag glad, visst blev det fint med en nya duken!

Änglaspelet finns bla hos Formodesign

IMG_7592 IMG_7598

Foto: Mönstermonstret

3 Comments:

Anonym said...

Ser ju jättefint ut med den nya duken!

Anonym said...

Oj vad fint! Blev väldigt förtjust i färgen på väggen... är det tapet eller färg? Vill du dela med dig av märke/ncs-nummer?
Tack för en bra och inspirerande blogg!

Malin said...

Hej! Färgen på väggen fanns där när jag flyttade in. Vet tyvärr inget nummer. Den är åt det gröna hållet men skiftar mycket beroende på ljuset. Lite funkis/femtiotal sådär. VJag tycker väldigt mycket om den. Kul att du gillar bloggen det blir jag glad av :)