torsdag, mars 13, 2008

Antikrundan

Jag har inte missat många avsnitt av Antikrundan sedan det startade för, vad är det, typ tio år sedan? Kunskapen, entusiasmen och "nördigheten" hos experterna är underhållande och även minerna hos de som förväntat sig höga värden men inget får och tvärt om :) I kväll tittade jag även på följeprogrammet där de diskuterade "värdelösa" saker. Serviser från 30-talet, matsalsmöbler från samma årtionde och lite annat. Det är intressant hur mycket trender påverkar. Idag åker de flesta till det stora möbelvaruhuset och handlar spånskivor i stället för till närmsta loppis där det säljs massivt trä för mindre stålars...

2 Comments:

Emma Clara said...

ohhhhh...gillar mormors-filten , har en liknande från jag var liten...ska laga den lite för att ha i lillebrors vagn...och nk-pallen var såååå fin.....

Anonym said...

Jag har inte tittat denna säsongen, men jag brukar titta ibland. Är intressant med historian och designen.
Bra tankar om du har om att ta vara på det gamla istället för att köpa nytt jämt...