måndag, mars 31, 2008

Ljuva 50-tal

Idag är det blå himmel och varmt ute, riktig vårkänsla! Jag hoppas ni där ute har det lika fint!

Jag köper mycket grejer second hand men sällan kläder. Dock händer det ibland som i det här fallet. En bomullsklänning från 50-talet som är helt underbar. Den är fräsch och hel, det fattas bara några knappar och eftersom det är bomull går den att tvätta ordentligt. Bara ett litet krux... de mittersta knapparna kan jag inte knäppa... Men målet är att det ska gå till Midsommar och sonens första födelsedag. Jag kan liksom se mig själv servera jordgubbstårta och saft iklädd den här klänningen!

(Hur vädret brukar vara under en svensk Midsommar väljer jag att förtränga)

Nu ska den tvättas och strykas (eller heter det kanske pressas?) och vänta på sommaren hängandes väl synlig som motivationshöjare.

50-talsklänning

50-talsklänning

Foto: Mönstermonstret

10 Comments:

fingerspitz said...

Vilken vacker motivation. Klart solen skiner och knapparna går att knäppa till midsommar.

Anonym said...

Tänk på att ingen kvinna med självaktning gick utan sin lilla midjeslimmare på femitotalet. Helt onaturligt smala midjor! Till och med min artonåring hade problem med midjorna när hon provade femtiotalsdrömmar till sin skolbal.

Jättesöt klänning förresten!

Malin said...

Johanna, visst är det så! Positivt tänkande :)

Mammajobbar: Jo, de flesta kläderna från tiden är helt omöjliga men det här är nog en klänning som antingen varit för mer hemmabruk eller för någon lite större även med midjeslimmare :) Den är ungefär lika mycket för liten som mina vanliga jeans :)

Jo said...

Åh, vilken fin! Den slår ju beach -08 som motivation med hästlängder! Jag gillar också 50-talsklänningar, men syr dem själv istället efter mönster köpta på sceond hand. Men då får jag ju förstås ingen motivation på köpet ;)

Malin said...

Jo, jag önskar att jag kunde så bra! Det måste vara jättekul.

Anonym said...

Jag sorterade kläder på Myrorna ett tag, gissa om det kom in underbara 50-talsklänningar! Alla för små, förstås, men underbara!

Anonym said...

Vilket strålande fint fynd! Grattis!

Malin said...

Anna, tack! Jag har dock långt kvar till din fyndförmåga :)

Anonym said...

helt underbar klänning! så fin att ha i sommar :)

Anonym said...

Jättefin klänning! Och lycka till inför midsommarsäsongen! Men du, appropå midsommarväder: Tänk så snyggt med svarta tights under!