onsdag, december 06, 2006

Adventsstämning

Många bloggare har visat upp sina adventsfina hem. Sakta men säkert börjar det likna något här hemma också. I kväll har jag softat i soffan med Allt i hemmets julnummer och hunden, ätit clementiner och lyssnat på Phil Spectors schyssta julskiva. Nice.

Luciatåget är Sten Bengtssons klassiska elljusstake, den sjuarmade ljusstaken heter Nordic Light, designad av Jonas Grundell. Men allt är inte nytt, adventsfatet med ljus är från en loppis någonstans och fylld med allehanda kottar.

Luciatåg Nordic Light Adventsstake

Foto: Mönstermonstret

3 Comments:

Anonym said...

Vilka fina och stämningsfulla bilder! Det är första gången jag besöker din blogg - hittade hit via en kommentar hos mig. Kul! Jag kommer tillbaka!

Anonym said...

Vilka fina bilder. Gillar ljustaken från Design House.

Anonym said...

Mmm, jag bara njuter av dina mjuka, varma, vackra bilder.
Du måste ju vara en riktig fotograf du!