onsdag, mars 28, 2007

Rationalisering

I morgon får vi en hel hög med gäster och då vi ska spela spel och fika. Jag jobbar halva dagen och lägenheten ser ut som ett dammigt inferno. Alltså inte lite smårörigt utan helt kaos. Den härliga vårsolens avslöjar utan någon som helst barmhärtighet hemmets mörka sidor. Vad gör jag då med min lediga förmiddag? Planterar påskliljor på balkongen! Borde också hinna baka, för bjuder man på fika innebär det i alla fall för mig hembakt. Håhåjaja, som tur är ligger Ingeborgs bageri typ runt hörnet.

IMG_8417

Foto: Mönstermonstret

3 Comments:

Lotten said...

Vårsolen är verkligen obarmhärtig!! Du är inte ensam om att ha det stökigt och dammigt - kan jag erkänna! Mina dammråttor är skrämmande stora! Hua!!

Malin said...

Det känns bra att veta att man inte är ensam :) Som tur är har den bättre hälften dammsugit ikväll när jag jobbade så nu finns det hopp om livet eller i alla fall en hyfsad lägenhet...

Anonym said...

Vad underbart det ser ut!!Dessa solida dagar har ju bara varit toppen!!