tisdag, maj 29, 2007

Äkta 70-tal

Senaste besöket hemma grävde jag omkring i förråden för att leta grejer från när jag och brorsan var små. Hittade både lakan, leksaker och kläder och här kommer ett litet smakprov. De randiga gulvita är Nanso och många av kläderna heter saker som Ljungby trikå och liknande, made in Sweden alltså! De har legat i nästan 30 år och nu tvättats upp i 60 grader utan problem, det är kvalité det!

70-tal70-tal 70-tal 70-tal 70-tal 70-tal 70-tal

Foto: Mönstermonstret

7 Comments:

Unknown said...

不乱花钱的不时尚

fingerspitz said...

det är så fint med de här gamla kläderna, tjejerna har flera ärvda snygga grejer och det känns alltid lite trist varje gång de växer ur nåt plagg.

Bland annat har de en klänning i samma röda nalletyg som omlottröjan har.

Anonym said...

VARFÖR görs det inte så fina kläder nu?

Malin said...

Ja,en del av kläderna är så yttepyttesmå att jag undrar om de någonsin kommer passa :)

Lisa, jag vet inte faktiskt men det är ju en stark retrotrend nu. Dock är det väl två läger, vi som diggar och de som totaldissar :)

Anonym said...

Det är ju kul att de där kläderna är hur moderna som helst idag!

Själv har jag tyvärr ont om ärvda kläder, men gillar skarpt kläder med 70-talsretro. Och sonen har bl a mycket kläder i brunt och grönt och matrial som plych och frotté. Detta trots att jag säkert svurit på att inte klä mina barn i sånt. Har ju själv tyckt att man hade jäääättefula kläder på många av korten från att man var liten.

vinklar o vrår said...

Vilka härliga barnkläder, blir lite avis. Själva har vi inte fått ärva så mycket och föräldrarna har slängt allt... Har fått köpa nyproducerat retro istället!

Anonym said...

Åh den med katter är så fin!
Hade oxå endel kläder som jag haft, tyvärr höll inte sömmarna.
Är ofta inspirerad av dessa kläder som man själv haft när jag syr :)