torsdag, maj 03, 2007

Utflykt

Igår var jag med en kompis och hennes dotter i Söderköping på utflykt. Solen sken och det var en perfekt dag. Vi började med att besöka en stor tygaffär och åt sedan lunch på uteservering. Givetvis kollade vi in lite loppisar :) Jag har letat efter en byrå till den nya familjemedlemmen och sprang på en igår. Charmig form om än lite sliten. Första tanken var att måla den men efter en rejäl rengöring och lite fint papper i lådorna gillar jag den som den är. Vad tycker ni?

För övrigt var det ett under att vi kom hem med barnvagn, barn i bilstol, hund, byrå, en fyndad gunghäst, lampfötter, tavla, två vuxna personer, filtar, väskor... Dock var det bara byrån och hunden som var mina :) Lampfötter, tavla och gunghäst var min kompis fynd.

Byrå ByråByrå

Foto: Mönstermonstret

11 Comments:

Anonym said...

Jag håller med, den är fin som den är!
Och tröttnar du en vacker dag, så kan du ju göra om den först då.

Anonym said...

Herregud, vad du fyndar människa!!! Tycker absolut att den duger som den är. Superfin var den

Malin said...

Sara, precis så tänkte jag också :)

Lindie :) vet inte det ja... Just nu har jag tid att lägga på "fyndjakt".

fingerspitz said...

Låter roligt med loppisutflykt, jag tänkte locka min körkorts- och bilkompis till en liknande färd.

Fin byrå, håller med måla när du har tröttnat.

Lotten said...

Byrån är jättefin som den är!

Men vad är det för fint med snigelmönstret på...? Jag bara faller pladask! Älskar!!! Snälla säg att det är nytillverkat! :D

Malin said...

Fingerspitz, det låter bra man ska utnyttja sina kontakter :)

Lotten, det är ett par byxor med fot från Polarn och pyret. Köpte dem på januarirean och vet inte om det finns kvar nu. Så ja, det är nytillverkat :)

Anonym said...

Superfin, vilket fynd! Behåll den som den är!

Anonym said...

Den är ju jättefin! Och vad sött med papper i lådorna!

malla said...

fin som den är å underbart hyllpapper i lådorna! :)

Anonym said...

vilka fina bilder och ljuvlig byrå, behåll som den är är min dom! ;)

älskar möbler som är sådär charmigt slitna, som man ser har kvalitet och har levt.

Malin said...

Angelica, Lisa, Malla och Miri jag ska behålla den som den är, lovar :) Pappret i är ett presentpapper från Åhlens.