söndag, maj 06, 2007

Småfynd och superfynd

Igår var det en hel dag vikt för att sy. Vi var två tappra pysslare hemma hos den tredje supersömmerskan som haft egen ateljé. Det var jättekul och resultatet kanske kommer visas på bild när det är helt klart. På kvällen slöt respektive och lite annat löst folk upp och det blev trevlig grillfest med mumsiga hamburgare.

Idag på förmiddagen gick jag på loppis (oväntat) som var sådär. Alla bord var inte upptagna så det var lite glest bland fynden. Hittade dock en ny medlem till den gröna familjen och en fin duk jag häftade fast över en tavla i köket som jag varit trött på länge. Tycker det blev riktigt bra!

Tygtavla Smörbytta Tygtavla

När jag kom hem från loppisen kollade jag in Blocket och hittade där vad som kan bli Årets fynd! En serveringsvagn!!! En sådan har stått på önskelistan i evigheter och de är inte vanliga. Tror jag har sett en på alla loppisar jag varit på och den var redan såld. Men nu var jag snabb och den står nu här i vår hall! Tänk att man kan bli så glad över en helt onödig möbel :)

Serveringsvagn

Foto: Mönstermonstret

6 Comments:

Anonym said...

Jättefint bord! Verkligen ett superfynd, vad härligt!

Ska du ha det som barbord, eller vad kommer det användas till? (Om du har planerat det alltså...)

Lotten said...

Gud vad avis jag blir!!! Jag har varit på jakt efter en exakt sån serveringsvagn jättelänge nu! Jag missade en sådan på en loppis tidigt i höstas för en hundring - sedan dess är jag fast besluten att en ssådan skall jag ha... inte vilken som helst, utan en EXAKT som din med den skivan, det svart och dom fina hjulen!

Grattis till dig iallafall!!

Anonym said...

Grattis till Årets fynd!
Väldigt snyggt var det, jag förstår att du går omkring och myser över ditt inköp.
Den nya tygtavlan blev ju jättebra, vilket snyggt tyg!

Malin said...

Emma, mest ska det nog stå och vara snyggt :) Men när många sitter i vardagsrummet kan det säkert vara lämpligt som extra yta för tilltugg eller dricka. problemet är väl att jag är för rädd om det...

Lotten, tack och lycka till med den fortsatta jakten!

Sara, så fort jag såg bordet i morse började jag mysa :) Tyget är en duk och visst blev det bra.

fingerspitz said...

Underbara fynd både stora och små. Jag måste verkligen komma iväg på lite loppis nästa gång jag har en ledig helg.

malla said...

Vadå onödigt? Inget som man blir glad över är väl onödigt? :)